FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 The Elder Scrolls Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematTen temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Poll :: Jak wam się podoba nowe PBF w świecie TES?

Jest wprost niesamowite! Mistrzowska robota!
28%
 28%  [ 2 ]
Bardzo dobre, ciekawy pomysł, dobra realizacja
28%
 28%  [ 2 ]
Dobre, dobre... jak większość PBF...
28%
 28%  [ 2 ]
Takie sobie. Widziałem lepsze
14%
 14%  [ 1 ]
Żenada. Niepotrzebnie się nad tym męczyliście
0%
 0%  [ 0 ]
Wszystkich Głosów : 7


Autor Wiadomość
Ric Simane
Mruczący jak niedźwiedź



Dołączył: 22 Lut 2006
Posty: 388
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Śro 16:21, 31 Maj 2006 Powrót do góry

Zupełnie nowe forum autorstwa Heosa, Canthira, Gerroda i oczywiście (Cool) mojego. Dla wszystkich osób, którzy interesują się światem The Elder Scrolls, bądź są fanami Morrowinda, Obliviona czy innej części gier z tej serii. Zapraszamy do rejestrowania się. [link widoczny dla zalogowanych] - tu zaczyna się zupełnie nowa przygoda.

OK... to była reklama. Teraz trochę konkretów...

Akcja tego PBF dzieje się w świecie TES, na fikcyjnej wyspie, wymyślonej przez nas, będącą jedną z prowincji Tamriel. Podzielona jest ona na 4 sektory, po jednym dla każdego MG. W każdym z nich na gracza czeka szereg misji, których zasób nigdy się nie skończy. Do tego dziesiątki, jeśli nie setki lokacji do zwiedzenia: miasta, puszcze, góry i pustynie. Wszędzie na gracza czeka jakaś przygoda, wszędzie czają się jakieś niebezpieczeństwa. Ma się tu nieograniczoną swobodę, udać można się praktycznie wszędzie. Jak narazie forum wciąż się rozwija, niektóre aspekty gry nie zostały jeszcze do końca wytłumaczone, inne są dopiero w fazie planowania. Mimo to forum jest już gotowe do gry i przeciętny gracz, nie powinien dostrzec sporadycznych zmian na forum.

A co wy sądzicie o tym nowym PBF? Czy wydaje się wam fajne, czy może jest skazane na klęskę? Czekam na wszystkie opinie.


Ostatnio zmieniony przez Ric Simane dnia Czw 20:23, 28 Wrz 2006, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Gerrod




Dołączył: 21 Lut 2006
Posty: 67
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 17:07, 31 Maj 2006 Powrót do góry

Ja tam ni nie sądze :p
Ale mam jedną rzecz do dopowiedzenia:
Cytat:
Dla wszystkich osób, którzy interesują się światem The Elder Scrolls, bądź są fanami Morrowinda, Obliviona czy innej części gier z tej serii.

Nie koniecznie trzeba się znać na TeS, by móc grać... wystarczy wyobraźnia, a uczestnikom takich zabaw jej chyba nie brak co? A więc serdecznie zapraszamy WSZYSTKICH.
Zobacz profil autora
Ric Simane
Mruczący jak niedźwiedź



Dołączył: 22 Lut 2006
Posty: 388
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Śro 18:52, 31 Maj 2006 Powrót do góry

Choć z drugiej strony czy chciałbyś mieć na forum żółtodziobów, którzy ledwo co nic nie wiedzą tym świecie, a o Morrowindzie ledwo słyszeli? Właściwie to każdy jest mile widziany, ale nie wiem czy chciałoby się nam z osobna tłumaczyć cały klimat tej gry. By naprawde złąpać ten klimat taka osoba musiałaby się zapoznać z większością matewiałów o TES i może też w Morrowinda czy Obliviona zagrać. Zresztą jest o tym chyba punkt w regulaminie...
Zobacz profil autora
Gerrod




Dołączył: 21 Lut 2006
Posty: 67
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 21:55, 31 Maj 2006 Powrót do góry

Phi równie dobrze powinni mnie wywalić zaraz po pokazaniu sie na wolfie bo nie miałem wcześniej doświadczeń z RPG... no pomyśl
Zobacz profil autora
Ric Simane
Mruczący jak niedźwiedź



Dołączył: 22 Lut 2006
Posty: 388
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Czw 14:01, 01 Cze 2006 Powrót do góry

To akurat nic trudnego nauczyć się grać w RPG... A na wofa to każdy mógł się zapisać, bo prawie każdy coś wie o słowianach. A jak się do końca nie orinentuje, to większość została na forum wytłumaczona. Jednak by zrozumieć świat TES potrzeba chyba trochę więcej czasu. No chyba, że chcesz każdemu z osobna tłumaczyć, cały czas poprawiać ich błędy związane ze złym odgrywaniem postaci itp. Nie mówie, że zapraszamy tylko obeznanych ze światem TES, ale że to głównie do nich kierujemy nasze zaproszenia.
Zobacz profil autora
Canthir
Władający zwycięstwem
Władający zwycięstwem



Dołączył: 02 Lut 2006
Posty: 335
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Midgard

PostWysłany: Pią 14:09, 02 Cze 2006 Powrót do góry

U nas też można wytłumaczyć, poza tym są zamieszczone materiały informacyjne...
Zobacz profil autora
Heos
Deshi



Dołączył: 26 Mar 2006
Posty: 86
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Oblivion

PostWysłany: Sob 19:26, 03 Cze 2006 Powrót do góry

Jest wiele materiałów, a swiat w zrozumieniu nie jest wcale taki trudny, czym tak bardzo sie różni od innych (świat nie mechanika)? sa elfy, ludzie, orki, krasnale, czy inne rasy, jest magia, sa gildie ? czego więcej? Swiat jest naprawde prosty i jak ktos nie kapuje mimo to to chetnie wytłumacze, to ze Ric ty tego sie nie podejmiesz nie znaczy ze wszyscy tak mysla.
Zobacz profil autora
Ric Simane
Mruczący jak niedźwiedź



Dołączył: 22 Lut 2006
Posty: 388
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Sob 19:40, 03 Cze 2006 Powrót do góry

Sam też zawsze moge wytłumaczyć. Jednej czy dwum osobom na raz. Ale jeśli miałbym co chwila powtarzać tą samą odpowiedź, to wolę umieścić ją na forum, by każdy mógł ją tam przeczytać. Wink
Zobacz profil autora
Faerish




Dołączył: 26 Lut 2006
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 21:02, 01 Wrz 2006 Powrót do góry

Całe to zamieszanie z forka.us wynika z tego, że nie założyliście tzw. bazy danych. Moglibyście reaktywować forum w zupełnie niezmienionej formie. Żeby to zrobić trza mieć pewną wiedzę techniczną i wiedzieć gdzie szukać. Proponuję adminom się dokształcić w tym zakresie, żeby taka satuacja się nie powtórzyła.

Właśnie chciałem napisać i wysłać moją postać a tu widzę nie ma forum. Szkoda Sad
Zobacz profil autora
Ric Simane
Mruczący jak niedźwiedź



Dołączył: 22 Lut 2006
Posty: 388
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Pią 23:20, 01 Wrz 2006 Powrót do góry

Cytat:
Żeby to zrobić trza mieć pewną wiedzę techniczną i wiedzieć gdzie szukać.

No i w tym problem. Wiedze o tym jak skonfigurować forum posiadał wyłącznie Heos, ale i tak nikt z nas nie wpadł na pomysł, by stworzyć taką baze (no ba... nie zdawaliśmy sobie nawet sprawy, że coś takiego w ogóle można zrobić Sad ). Wątpie byśmy taką wiedzą dysponowali, więc razej żadnej bazy narazie nie jesteśmy w stnie stworzyć. Hrm

Cytat:
Proponuję adminom się dokształcić w tym zakresie, żeby taka satuacja się nie powtórzyła.

Postaram się poszukac coś na ten temat, ale i tak wąpie bym cokolwiek zdziałał...

Cytat:
Właśnie chciałem napisać i wysłać moją postać a tu widzę nie ma forum. Szkoda

Mi też jest przykro. Po pierwsze, że starciliśmy kolejnego gracza. A po drugie, że prawdopodobnie nie będziemy już tworzyc PBF'a w świecie TES (Crying or Very sad), więc raczej przygotujcie się na coś innego.
Zobacz profil autora
Faerish




Dołączył: 26 Lut 2006
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 10:01, 02 Wrz 2006 Powrót do góry

Ja tam szczerze mówiąc wolę w TeS. Dlaczego? Bo teraz już PBF-ów w normalnych miastach/wioskach fantasy jest pełno, a PBF w świecie TeS ma niepowtarzalny klimat gry. No chyba, że wymyślicie coś równie dobrego. Byle to nie był zwyczajny świat fantasy z elfami, krasnoludami, niziołkami, gnomami, epicką i nieepicką magią i banalnej historii Razz
Zobacz profil autora
Ric Simane
Mruczący jak niedźwiedź



Dołączył: 22 Lut 2006
Posty: 388
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Pon 14:53, 02 Paź 2006 Powrót do góry

Nie napotkaliśmy żadnych trudności technicznych, przy tworzeniu PBFa. Co prawda jest to czasochłonne i wymaga wiele wysiłku, ale z pewnością nie jest niemożliwe. Trzeba mieć tylko pomysły.

A co do TES to jestem otwarty na wszelkie propozycje współpracy. Jeśli znajdzie się pare osób chętnych do tego, to możnaby spróbować wszystko od nowa.
Zobacz profil autora
Faerish




Dołączył: 26 Lut 2006
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 20:32, 02 Paź 2006 Powrót do góry

Gdybyście stworzyli Tamriel na nowo, prawie na pewno bym zagrał. Ale wolałbym, żeby mniej bylo zapożyczeń z Morrowinda (skąd ród Hlaalu w obcej prowincji, albo żeby nazwy nie miały dunmerskiego wydźwięku).

Poza tym, świat, w którym moglaby sie toczyć akcja to:
a) Jedna ze znanych prowincji cesarstwa
b) Jakaś nowo dołączona, ale: z osobnym ludem ją zamieszkującym, własną kulturą, historią itd. Na przykład Tsaesci zamieszkują jedną z wysp na południe od cesarstwa, ale ród ją zamieszkujący zostaje wyklęty przez swych braci, toteż szuka pomocy u Cesarstwa poprzez podłączenie się... Rozpoczyna się napływ nowych ras, kupców, kultur itd. Czy coś równie prawdopodobnego i ciekawego.
Zobacz profil autora
Faerish




Dołączył: 26 Lut 2006
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 15:21, 06 Paź 2006 Powrót do góry

Ric odpowiedział na mojego posta, nie wiem tylko dlaczego w temacie o czacie na Gehennie, a nie tutaj. Chciałbym odpowiedzieć, ale tym razem we własciwym temacie Wink
Cytat:

Gdybyście stworzyli Tamriel na nowo, prawie na pewno bym zagrał. Ale wolałbym, żeby mniej bylo zapożyczeń z Morrowinda (skąd ród Hlaalu w obcej prowincji, albo żeby nazwy nie miały dunmerskiego wydźwięku).

To było akurat najgłupsze ze wszystkich rozwiązań. Niestety był to pomysł Heosa, a on raczej nie akceptował kompromisów Razz.

Cytat:
a) Jedna ze znanych prowincji cesarstwa

Też można. Ale spodziewajcie się wtedy, że będe czówał nad zgodnością stworzonego przez nas świata z tym co jest napisane w artykułach o TES i raczej nie pozwole na samowolke Very Happy. Do wyboru byłoby Skyrim, Hammerfell, High Rock i uwętualnie Elsweyr.

Cytat:
b) Jakaś nowo dołączona, ale: z osobnym ludem ją zamieszkującym, własną kulturą, historią itd

Ta opcja wydaje się być bardziej prawdopodobna. Zresztą coś podobnego staraliśmy się stworzyć ostatnim razem (a przynajmniej ja się starałem xD) ale niestety, wtedy każdy z graczy miał swoją włąsną konepcje.

Wiecie co... sprawy TESa możnaby omówić na naszym Gehennowym zlocie Very Happy. Co wy na to?


A kto będzie na tym zlocie? -_-" Pewnie Ty, Gerrod i Canthir, czy tak? Jeśli coś ustalicie, to pierwszą rzeczą jaką powinniście zrobić jest zapisywanie na dysku wszystkich opisów krain i miast, aby w razie jakiejkolwiek awarii możnaby bylo szybko zreaktywować forum.

Cytat:
A co do TES to jestem otwarty na wszelkie propozycje współpracy. Jeśli znajdzie się pare osób chętnych do tego, to możnaby spróbować wszystko od nowa.


Mamy to traktować jako wezwanie Very Happy? W sumie wydaje mi się, że trzy osoby wystarczą (ty, Gerrod, Canthir), ale jakbyście nie byli w stanie sami wszystkiego zacząć, mogę się zaoferować. Moimi zaletami jest zadowalająca znajomość realiów TES (oprócz Obliviona, w tej kwestii jestem laikiem) i umiarkowana kreatywność. Lubię się babrać w takie rzeczy jak wymyślanie nowych realiów, w prowadzenie już mniej. Ale granie też byłoby niezłą radochą.
Zobacz profil autora
Ric Simane
Mruczący jak niedźwiedź



Dołączył: 22 Lut 2006
Posty: 388
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Pią 16:24, 06 Paź 2006 Powrót do góry

Cytat:
A kto będzie na tym zlocie? -_-" Pewnie Ty, Gerrod i Canthir, czy tak?

-_-'

Czy Ty w ogóle zaglądałeś do tematu o zlocie szczecińskiej Gehenny? w dziale Wydarzenia? Pomijając już sam fakt, że Gerrod nie jest ze Szczecina, to ja, Canthir, Laser i byćmoże Freland i Confede postaramy się tam omówić podstawowe sprawy związane z TES.

Cytat:
Jeśli coś ustalicie, to pierwszą rzeczą jaką powinniście zrobić jest zapisywanie na dysku wszystkich opisów krain i miast, aby w razie jakiejkolwiek awarii możnaby bylo szybko zreaktywować forum.

Pewnie tak będziemy robić. Ale poza tym postaramy się znaleźć lepszy serwer, jakiś bardziej stabilny.

Podział na MG i ewentualnych moderatorów, jest jeszcze do ustalenia.
Zobacz profil autora
Faerish




Dołączył: 26 Lut 2006
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 8:25, 07 Paź 2006 Powrót do góry

Acha Razz Wiesz, nie zaglądam do działu wydarzenia, bo jak na razie znalazłem tam tylko info o jakiś koncertach i konwentach, które to informacje mnie kompletnie nieinteresują Wink

Jeśli zdecydujecie się na nową prowincję, którą zamieszkuje osobna rasa, to trzeba będzie albo stworzyć nową (nieco dziwne by to było, dlaczego nikt o niej wcześniej nie słyszał?), albo skorzystać z którejś ze znanych. W każdym pryzpoadku musiałaby to być wyspa, bo kontynent Tamriel jest już zagospodarowany. Trzeba też wymyślić dlaczego wlaśnie teraz odkryto tę prownicję i zdecydowano się ją zagospodarować. Więc macie do wyboru:
1. Ayleidów (Dzikie Elfy) - można założyć, że po alessiańskim powstaniu ich grupa skryła się na jakiejś wyspie na południe/wschód/zachód od Tamriel i rozwinęła cywilizację. Z powodu ataków ras z Akaviru/Maormerów, musieli ujawnić swe istnienie i poprosić o włączenie ich do cesarstwa. Zaletą jest to, że łatwo da sie ich "wpasować" - trochę informacji na ich temat jest, ale nie tak dużo, żeby uniemożliwić tworzenie. Wadą jest ich izolacjonizm i dziwne obyczaje, dalej jeszcze posunięte niż u Altmerów.
2. Maormerów - tutaj można założyć oderwanie się jednej z wysp od macierzy i oddanie się pod opiekę Cesarstwu. Wadą jest dość egzotyczny klimat (dżungle...) i jeszcze mniej miast niż w Puszczy Valen.
3. Falmerów (Śnieżne Elfy) - wlaściwie nie wiadomo nawet, czy istnieją, można założyć, że to pozostałości dawnych władców Atmory, którzy przyciskani przez jej mieszkańców, musieli udać się na jedną z wysp na północy, jednak i tam zostali odnalezieni, toteż oddali się pod kuratelę cesarstwa. Zaletą jest możliwość wykreowania nowego kierunku rozwoju Tamriel - na północ, w kierunku Atmory - i realcji z atmorkskimi ludami.
4. Rasy Akaviru - mamy do wyboru 3 (Tsaesci, Ka`Po`Tun i te tam małpy, bo śnieżne demony raczej odpadają Razz). W kazdym wypadku trzeba założyć odłączenie się od macierzy. Wadą jest zupełnie odmienny od tego co znamy z TES klimat. No i trzeba zrezygnować z niektórych opisów i uznać je za legendy (np. wampiryzm czy nieśmiertelność Tsaesci).
Można wykorzystać jeszcze parę luźniejszych pomyslów, jak podbój Atmory, przyłączenie wysp na zachodzie czy obecność na Pyandonei (tam gdzie są Maormerowie) plemion ludzkich, ale tutaj to już zupełna inwencja twórcza.

Ze znanych prowincji, to najbardziej preferowalbym Wysoką Skałę... Ale to tylko mój osobisty gust.
Zobacz profil autora
Ric Simane
Mruczący jak niedźwiedź



Dołączył: 22 Lut 2006
Posty: 388
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Sob 13:30, 07 Paź 2006 Powrót do góry

Cytat:
Jeśli zdecydujecie się na nową prowincję, którą zamieszkuje osobna rasa, to trzeba będzie albo stworzyć nową (nieco dziwne by to było, dlaczego nikt o niej wcześniej nie słyszał?), albo skorzystać z którejś ze znanych.

Co? A kto mi każde robić oddzielną rase. To byłoby zbytnie ingerowanie w strukturę świata Tamriel i całą jego historie. Jak dla mnie o wiele ciekawszym i prostszym rozwiązaniem jest stworzenie nowej wyspy, która została odkryta już dawno temu, ale nie rozwinęła się na niej żadna osobna rasa. Na starym TESie zakładałem, że (przynajmniej na mojej części) już w okresie Meretycznym osiedliły się pierwsze plemiona Aldmerów, które z biegiem czasu stworzyły własne państwo. W sumie zanim forka.us padły zdążyłem rozpisać cały okres Pierwszej Ery. Założenie było takie, że w wyniku pewnych zdarzeń (których na razie nie będe wam wyjawiał, bo to może się jeszcze przydać) ich państwo zostało opanowane przez złą siłę, a po okresie wojen ostatecznie zniszczone przez Imperium. Thrassiańska plaga niszczy w końcu całą prowincje (Sloadowie zamieszkiwali rafy na zachód od wyspy), a w wyniku pewnych niewyjaśnionych zjawisk, plaga przez długie lata wciąż sieje zniszczenia na wyspie, mimo iż w innych częściach Tamriel już dawno wygasła. Przez większość drugiej ery jest to ziemia niczyja, a cesarstwo nie jest szczególnie zainteresowane tą przeklętą ziemią. Dopiero na początku trzeciej ery, gdy wszystkie wcześniejsze ekspedycje wykazały, iż wyspa nadaje się do kolonizacji, Cesarstwo tworzy tam swoją nową prowincje i odkrywa stare tajemnice wyspy...

To oczywiście wielkim skrócie. Ja chętnie bym zrealizował swoją ideę, gdyż nie ingeruje ona w znaczącym stopniu w strukturę świata, nie trzeba wymyślać nowych ras, a wyspa mimo iż znana jest już od setek lat, to wciąż większość jej obszarów pozostaje niezbadanych. Co wy na to?
Zobacz profil autora
Faerish




Dołączył: 26 Lut 2006
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 14:17, 07 Paź 2006 Powrót do góry

Czyli w sumie byłoby to samo "Tamriel w pigułce" co na poprzednim forum, tylko, że bardziej spójne... Jeśli prowincję założono już na początku Trzeciej Ery, to z pewnością stałaby się już znana i wpłynęłaby znacząco na gospodarkę Cesarstwa, opracowania na jej temat pojawialyby się też często w książkach (a jak wiadomo przy lekturze TESowych ksiąg raczej jej nie uświadczymy Wink ).
Weźmy pod uwagę, że Cesarstwo dokonuje aneksji danych ziem z powodu:
a) chęci podporządkowania sobie danego ludu handlowo i korzyści płynących ze swobodnego handlu oraz placenia wysokiego trybutu przez władców krainy
b) chęci powiększenia swych legionów o mieszkańcow danych ziem
c) zagrożenia jakim byłby dany lud, gdyby był samodzielny
d) eksploatacji szczególnie kuszących surowców naturalnych, bądź wykorzystania pozytywnych warunków panujących na danych ziemiach
Powód powiększenia przestrzeni życiowej dla mieszkańców Cesarstwa tu nie występuje, Imperium bowiem jest ogromne i zasobne we wszelkie ziemie czekające na zamieszkanie. W tym przypadku nikt wczesniej nie zamieszkiwał tej prowincji, więc występować moze tylko powód d. Ziemia ta naprawdę musiałaby obfitować w pozytywne warunki naturalne, inaczej, tak jak każda wyspa leżąca na obrzeżach Cesarstwa, byłaby po prostu wcielona do najbliższej prowincji, a Cesarstwo nie klopotałoby się w rozkręcanie ogromnej biurokratycznej machiny służacej do utworzenia nowej.
Jeśli oczywiście wszystko zostanie zebrane w rozsądną całość, nie będę mial żadnych zarzutów, choć nadal wolałbym, żeby wyspa miala unikalny klimat, zamiast zlepki wszystkiego co się da.
Zobacz profil autora
Ric Simane
Mruczący jak niedźwiedź



Dołączył: 22 Lut 2006
Posty: 388
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Sob 15:03, 07 Paź 2006 Powrót do góry

Spokojnie Fearish, wszystko już przemyślałem Wink.

Cytat:
a) chęci podporządkowania sobie danego ludu handlowo i korzyści płynących ze swobodnego handlu oraz placenia wysokiego trybutu przez władców krainy

Tutaj raczej wchodzi w gre fakt, iż wyspa leży na południe od Tamriel, przez co jest najbardziej wysuniętym na południe rejonem Cesarstwa. Służy głównie jako jako baza do organizowania wypraw na południowe morza.

Cytat:
b) chęci powiększenia swych legionów o mieszkańcow danych ziem

No to raczej się nie uda. Jej pierwotni mieszkańcy Aldmerowie wyginęli (albo się wynieśli xD). Jako że wyspa leży na południe od Tamriel, osiedllały się tu nieliczne plemiona Khajiitów, niewielkie zbiorowiska Ludzi i Argonian, ale nie tworzyły one zorganizowanej społeczności. Zresztą tą sprawe można jeszcze dopracować.

Cytat:
d) eksploatacji szczególnie kuszących surowców naturalnych, bądź wykorzystania pozytywnych warunków panujących na danych ziemiach

Aha... w sumie zapomiałem wspomieć o dużych złożasz surowego szkła i kryształów w górach w północnej części wyspy. Dawni Aldmerowie używali go nawet obficie do budowy miast, używali go do tekoracji i tworzenia swoich dzieł sztuki. Dlatego też wyspa słynie ostatnim z kryształowych ruin, licznych w jej północnej części. Tam też właśnie ulokowane jest większość miast, w krtórych rozwija się przemysł wydobywczy. Południowe tereny są wciąż słabo zbadane, ale wielu poszukiwaczy przygód wciąż się tam wyprawia w celu znalezienia starodawnych skarbów.

Cytat:
Czyli w sumie byłoby to samo "Tamriel w pigułce" co na poprzednim forum, tylko, że bardziej spójne...

Nie, nie, nie. Nie tym razem. Na wyspie największą grupę będą stanowili Cesarscy i Aldmerowie (którzy masowo przybyli na wyspe, traktując ją jako drugie Summerset). Do tego dochodziła będzie trochę liczna społeczność Khajiitów i byćmoże Argonian. Redgardów, Bretonów, Dunmerów, Nordów i Bosmerów na wyspie raczej się nie uświadczy.

Um... jeszcze jakieś pytania? Smile
Zobacz profil autora
Canthir
Władający zwycięstwem
Władający zwycięstwem



Dołączył: 02 Lut 2006
Posty: 335
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Midgard

PostWysłany: Sob 15:28, 07 Paź 2006 Powrót do góry

Czyli jest już jakaś wizja PBFa, którego możnaby nazwać TES 2... Pytanie tylko:

czy się nam chce i znajdziemy czas na utworzenie, prowadzenie i utrzymanie tego?
Zobacz profil autora
Gerrod




Dołączył: 21 Lut 2006
Posty: 67
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 16:20, 07 Paź 2006 Powrót do góry

Ric napisał:
Nie, nie, nie. Nie tym razem. Na wyspie największą grupę będą stanowili Cesarscy i Aldmerowie (którzy masowo przybyli na wyspe, traktując ją jako drugie Summerset). Do tego dochodziła będzie trochę liczna społeczność Khajiitów i byćmoże Argonian. Redgardów, Bretonów, Dunmerów, Nordów i Bosmerów na wyspie raczej się nie uświadczy.

Zheosowujesz się Ric Razz
Canthir, ja dorzuciłbym jeszcze pytanie: A jeśli, to Ric jako ten który to opracował kogo by w tym widział Razz
Zobacz profil autora
Ric Simane
Mruczący jak niedźwiedź



Dołączył: 22 Lut 2006
Posty: 388
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Sob 18:19, 07 Paź 2006 Powrót do góry

Cytat:
czy się nam chce i znajdziemy czas na utworzenie, prowadzenie i utrzymanie tego?

Ja tak.

Cytat:
Zheosowujesz się Ric

Nie obrażaj mnie Gerrod. A zresztą, co przez to rozumiesz? Razz

Cytat:
A jeśli, to Ric jako ten który to opracował kogo by w tym widział

No i tu się zaczyna problem. Gdyby było paru MG zarządzająch jedną wyspą, to albo trzebaby każdemu przydzielić swoją strefe (tak jak na starym TESie, tyle że byłaby między nimi ścisła współpraca) albo zarządzali by razem całą wyspą, a jedynie każdy z nich posiadałby własnych graczy. Można też podzielić między MG zadania, np MG do spraw mechaniki i zasad, MG fabularny, MG korygujący zadania innych MG i sprawdzający zgodność gry z realiami świata TES. Ostatnią możliwością jest... by każdy MG posiadał własną wyspę, którą zarządza jak mu się żywnie podoba. Wtedy możnaby w każdej chwili zwiększać ilość GMów, poprzez dodanie nowych wysp, które razem tworzyłyby jeden archipelag.

Kogo bym w tym widział. Siebie oczywiście Wink. Canthira również, ale niech wpierw odpowie na zadanie powyżej przez siebie pytanie. Z pewnościa weźmiemy Fearisha, a i Gerrod zawsze będzie mile widziany w drużynie. Laser też oferuje swoją pomoc, a jakby co to zawsze możemy zapytać Frelanda i Confeda o zdanie. Widzisz. I team gotowy Very Happy.
Zobacz profil autora
Canthir
Władający zwycięstwem
Władający zwycięstwem



Dołączył: 02 Lut 2006
Posty: 335
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Midgard

PostWysłany: Wto 17:17, 10 Paź 2006 Powrót do góry

Ja tam jestem otwarty na wszelką wspólpracę, zorganizujcie co trzeba to się przyłączę i pomistrzuję, a i geografią się zająć mogę jak trzeba... Powiedzcie tylko kiedy i jak.
Zobacz profil autora
Ric Simane
Mruczący jak niedźwiedź



Dołączył: 22 Lut 2006
Posty: 388
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Pią 15:11, 20 Paź 2006 Powrót do góry

Czas by w końcu ruszyć z tym koksem do przodu. Niestety na starcie jest wiele spraw do wyjaśnienia, które w ostatnich tygodniach bardzo się poplątały. Ale po kolei...

Pierwsza sprawa to kwestia MG. Z początkowego założenia 4 MG rządzących swoją częścią wyspy wyewoluowała cała masa innych pomysłów. Na zlocie spotkałem się z opinią by zmniejszyć liczbę MG do 3 czy może nawet 2. Pomysł chyba większości się nie podoba (w tym też mi, chociąż w tym poście postaram się zachować obiektywizm). Co najwyżej dałoby się zrobić tak, że mamy 2 MG, a każdy z nich ma paru pomocników... ale to trochę głupie.

W takim razie wracamy do koncepcji 4 MG i 4 części. A może chcecie archipelag? Wtedy każdy z mistrzów ma swój włąsny teren, w sensowny sposób odzielony od terenu innych. Oczywiście nie myślcie sobie, że to rozwiązanie pozwala na samowolke. Wyspy wciaż będą musiały tworzyć sensowną całość, a inny MG będą mieli prawo wglądu do części innych MG i do ewentualnego zgłaszania poprawek.

Ja jednak jestem jeszcze za jednym rozwiązaniem. Proponuje, że na jedną część przypadało po dwóch, równych sobie MG. Rozwiąże to problem ewentualnej nieobecności jednego z mistrzów i pomoże przyśpieszyć prace nad forum. Ja jestem chętny na taką współprace.

Oczywiście pomysł ten można jeszcze bardziej rozwinąć, tak by wszyscy MG władali całością wyspy i jedynie dzielili się graczami (o ile nie jest to już lekka przesada).

Dla przypomiania o stanowisko MG obiegają się: Ja, Canthir, Gerrod, Fearish, Confede, Freland, a także Laser. To jednak trochę za dużo ludu, więc albo ktoś zrezygnuje (jeśli nie ma zbytniej ochoty na tworzenie gry) albo zostanie ograniczony do fukcji moderatora.

Prosze wszystkich MG o wyrażenie opini o wszystkich zamieszczonych wyżej pomysłach, byśmy mogli wybrać z tego najlepszy.

Inna sprawa to kwestia serwera. Wystarczą wam fora.pl czy wolicie te wszystkie bejery jakie oferuje nam yoyo.pl?

Są to obecnie najważniejsze tamaty. Gdy ustalimy już liste MG i będziemy mieli forum, to dalszą rozmowe przeniesiemy już gdzie indziej.

Pozdrawiam
Ric Simane
Zobacz profil autora
Faerish




Dołączył: 26 Lut 2006
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 15:25, 20 Paź 2006 Powrót do góry

Co do podziału funkcji MG to jestem za tym, aby każdy mial własną część/wyspę/cokolwiek. Myślę, że każdy będzie się lepiej czuł, mogąc tworzyć niemal od podstaw daną krainę - każda część/wyspa będzie wtedy miała własny klimat i zachowa się pewna spójność. Dlatego też jestem przeciwny przyporządkowywaniu MG do graczy, czy nawet podziale jednej części między dwóch MG. Jestem jak kot - przywiązuje się do miejsc, nie do ludzi Wink

Jak ciągle powtarzam, przy funkcji się nie upieram, ale też nie rezygnuję. Uważam, że 4 MG to wystarczająca liczba, a jakbym miał być jakimś pod-MG raczej bym zrezygnował, bo i tak się bym do nieczego nie przydał, najpierw trzeba zlikwidować przerost władzy nad ludem, a potem zająć się dodatkowymi MGami. Aż mnie krew zalewa, gdy widzę forum na którym 75% udzielających się użytkowników to moderatorzy albo admini Razz
Zobacz profil autora
Laser




Dołączył: 27 Lip 2006
Posty: 82
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Z kosmosu...

PostWysłany: Pią 15:37, 20 Paź 2006 Powrót do góry

A może posuniecie się o krok na przód i zrobicie tak. Niech będą sobie trzej MG, czy ile tam ma ich być i niech każdy posada swoją krainę, która jest granicą pewnego królestwa. Każdy z MG pełni rolę króla i zależności od ich decyzji, w świecie TES mogą być rozgrywane wojny, może być spokojnie między państwami, a może nawet jedna kraina będzie wasalem drugiej. Chodzi mi o to, by sytuację polityczną odczuli gracze. Np. podczas wojny będą werbowani ludzie, więc gracz może (albo zostanie zmuszony) wsiąść udział w takiej walce. Królestwo które podbiło krainę, może być pod władzą Tyranii, przez co graczom będzie ciężko żyć w takiej krainie.

W takiej sytuacji ilość MG nie będzie robiła różnicy, bo polityka stale będzie się zmieniać. Czaicie o co chodzi?
Zobacz profil autora
Ric Simane
Mruczący jak niedźwiedź



Dołączył: 22 Lut 2006
Posty: 388
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Pią 15:42, 20 Paź 2006 Powrót do góry

Cytat:
Co do podziału funkcji MG to jestem za tym, aby każdy mial własną część/wyspę/cokolwiek. Myślę, że każdy będzie się lepiej czuł, mogąc tworzyć niemal od podstaw daną krainę - każda część/wyspa będzie wtedy miała własny klimat i zachowa się pewna spójność.

A ja właśnie staram się uniknąć sytuacji ze starego TESu, gdzie obok siebie były bagna, pustynia, zimowe góry, lasy liściaste, a do tego na jednej części roiło się od Dunmerów, bądź Nordów którzy w końcu żyją na drugim końcu Tamriel. Można zrobić tak, że każda z wysp będzie od siebie oddalona o dobre kilkaset kilometrów, albo nawet jedna na południowym przegu, inna na wschodnim, czy gdzieś koło Akaviru Razz. Wtedy problem róznorodności krain nie będzie taki ważny...

Cytat:
czy nawet podziale jednej części między dwóch MG.

A ja włąśnie jestem otwarty na współprace z innym MG. Hm... może z Gerrodem, czy Confedem, albo Frelandem jeśli ktoś by chciał Hrm. Samemu tak jakoś mi się nie chce (chce mi się obmyślać, świat i różne wątki, ale jeśli chodzi o samo mistrzowanie, to trochę mniej)

EDIT
Cytat:
Czaicie o co chodzi?

Eee... Twoja propozycja jakoś do mnie nie przejawia. Wydaje mi się jakbyś chciał z tego zrobić taki Landaroth. Przypominam, że to jest TES. Tu wszystkim rządzi cesarstwo, któremu podlegają wszystkie inne prowincje. Nie ma tu żadnych mini państw, a też nie jestem pewny czy graczom naprawde aż tak bardzo zależy na odczówaniu sytuacji politycznej...
Zobacz profil autora
Gerrod




Dołączył: 21 Lut 2006
Posty: 67
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 19:27, 20 Paź 2006 Powrót do góry

Sam pomysł jest niezły (zresztą podobny do jednego z moich pomysłów, na nowego pbfa w układzie Heos- Ric- Canthir - Ja, które skończył się tak jak się skończył [sam pomysł został odrazu odrzucony Razz]) Tylko niestety jak mówi Ric, w tej formie być go nie niestety nie może Razz Co do mojej osoby, to ja chętnie, ale na siłę się pchał nie będę Evil or Very Mad
Zobacz profil autora
Ric Simane
Mruczący jak niedźwiedź



Dołączył: 22 Lut 2006
Posty: 388
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Pią 19:35, 20 Paź 2006 Powrót do góry

Cytat:
Sam pomysł jest niezły (zresztą podobny do jednego z moich pomysłów, na nowego pbfa w układzie Heos- Ric- Canthir - Ja, które skończył się tak jak się skończył [sam pomysł został odrazu odrzucony ]) Tylko niestety jak mówi Ric, w tej formie być go nie niestety nie może Co do mojej osoby, to ja chętnie, ale na siłę się pchał nie będę

No ale o którym pomyśle Ty mówisz? Ja ich tam widze chyba z dziesieć (kombinacji Razz).
Zobacz profil autora
Gerrod




Dołączył: 21 Lut 2006
Posty: 67
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 19:46, 20 Paź 2006 Powrót do góry

Nie ma go, bo gadałem z Heosem w 4 oka i odrazu mówi, że on się nie zgodzi, jak zresztą na wszystko. Z tegoż właśnie powodu zaniechałem umieszczenia go na forum Razz
Zobacz profil autora
Ric Simane
Mruczący jak niedźwiedź



Dołączył: 22 Lut 2006
Posty: 388
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Pią 19:54, 20 Paź 2006 Powrót do góry

W takim razie, który z moich pomysłów Ci się podoba, a który nie? Do wyboru masz (macie, bo to się wszystkich tyczy):
-jedna wyspa podzielona na 4 części, każda część z własnym MG
-jedna wyspa, podzielona na kilka części; na jedną część może przypadać po 2 MG
-archipelag wysp podobnych do siebie, o wspólnej kultrze; wyspą może rządzić jeden MG, lub dwóch
-archipelag wysp leżacych daleko od siebie, różniących się wielona rzeczami, MG może być jeden na wyspe, lub dwóch.

No i jaka jest wasza propozycja odnośnie serwera?!?!?!
Zobacz profil autora
Faerish




Dołączył: 26 Lut 2006
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 7:08, 21 Paź 2006 Powrót do góry

Serwer: yoyo.pl, bo ma phBB by Przemo! Naprawdę w tego typu rozgrywce mogą być przydatne różne rzeczy jakie ten styl oferuje, choćby pisanie postów widocznych tylko dla danej osoby, robienie podforów dostępnych tylko niektórym osobom...
Cytat:
A ja właśnie staram się uniknąć sytuacji ze starego TESu, gdzie obok siebie były bagna, pustynia, zimowe góry, lasy liściaste, a do tego na jednej części roiło się od Dunmerów, bądź Nordów którzy w końcu żyją na drugim końcu Tamriel. Można zrobić tak, że każda z wysp będzie od siebie oddalona o dobre kilkaset kilometrów, albo nawet jedna na południowym przegu, inna na wschodnim, czy gdzieś koło Akaviru Razz. Wtedy problem róznorodności krain nie będzie taki ważny.

Nie nie, wolałbym żeby wyspy tworzyły spójną prowincję, inaczej równie dobrze każdy mógłby sobie założyć własnego PBF`a.
Jeśli chodzi o niespójność to nie chodzi mi o to, żeby każdy tworzył swą część zupełnie samodzielnie! Niemal wszystko powinno być najpierw ustalone przez wszystkich MG, a potem każdy stosując się do zasad stworzy własną wyspę/część. Nawet w przypadku wysp tak powinno być.
Ric tak bardzo ci zależy ci na tym, żeby MG, pomocnicy, opiekuni czatów, doradcy d.s. organizacyjnych, doradcy d.s. klimatu, doradcy d.s. zgodności z realiami itp. przeważali nad zwykłymi użytkownikam? Wink
Dżołk. Jeśli ktoś uzna, że nie poradzi sobie sam, po prostu dobierze sobie pomocnika. Simple.
A więć ja propaguje dwie mozliwości:
-jedna wyspa podzielona na 4 części, każda część z własnym MG (ale całość musi być spójna!)
-archipelag wysp podobnych do siebie, o wspólnej kultrze; każdą wyspą rządzi jeden MG (ale całość musi być spójna!)
Które z tych dówch będzie, to będzie dobrze Wink
Zobacz profil autora
Ric Simane
Mruczący jak niedźwiedź



Dołączył: 22 Lut 2006
Posty: 388
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Sob 15:16, 21 Paź 2006 Powrót do góry

Cytat:
Jeśli chodzi o niespójność to nie chodzi mi o to, żeby każdy tworzył swą część zupełnie samodzielnie! Niemal wszystko powinno być najpierw ustalone przez wszystkich MG, a potem każdy stosując się do zasad stworzy własną wyspę/część. Nawet w przypadku wysp tak powinno być
.
Aha. No to gites. Chciałem tylko by to było jasne, dla wszystkich Razz.

Cytat:
Ric tak bardzo ci zależy ci na tym, żeby MG, pomocnicy, opiekuni czatów, doradcy d.s. organizacyjnych, doradcy d.s. klimatu, doradcy d.s. zgodności z realiami itp. przeważali nad zwykłymi użytkownikam?
Dżołk.

Tia... Tyle, że ja z tego pomysłu już dawno zrezygnowałem Wink.

Cytat:
A więć ja propaguje dwie mozliwości:

Poczekamy jeszcze co powiedzą inni.
Zobacz profil autora
Gerrod




Dołączył: 21 Lut 2006
Posty: 67
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 16:29, 21 Paź 2006 Powrót do góry

Ja się przychylam do przedmówcy w każdej kwestii Very Happy
Zobacz profil autora
Faerish




Dołączył: 26 Lut 2006
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 21:42, 21 Paź 2006 Powrót do góry

Wygląda na to, że nikt nei ma nic ciekawego do napisania. Poczekajmy jeszcze dzień a potem Ric wybierz sam MG, zrób jakiś konkurs czy coś i niechaj rozpoczną się prace!
Zobacz profil autora
Ric Simane
Mruczący jak niedźwiedź



Dołączył: 22 Lut 2006
Posty: 388
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Nie 12:03, 22 Paź 2006 Powrót do góry

W takim razie przedstawiam wam wstępną liste MG:
-Ja
-Canthir
-Gerrod
-Fearish

Confeda i Lasera narazie odrzuciłem, gdyż pewnie i tak mają już dużo roboty przy robieniu SQ.

A więc skoro już wszystko jasne, to wystarczy jeszcze załatwić se forum na yoyo.pl. Ktoś chętny, by to zrobić? Razz
Zobacz profil autora
Gerrod




Dołączył: 21 Lut 2006
Posty: 67
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 12:07, 22 Paź 2006 Powrót do góry

Miło mi, że zostałemc zaproszony Razz Chętnie wezmę w tym udział Razz

Ja proponuję Faerisha, bo odniosłem wrażenie, że z tej czwórki to on jedyny zna się na czymś bardziej skomplikowanym od panelu admina na fora.pl Razz
Zobacz profil autora
Confede




Dołączył: 25 Wrz 2006
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 13:04, 22 Paź 2006 Powrót do góry

Ostatnio myślałem nad tym (TES PBF II) i obawiam sie że Ric ma racje odrzucając mnie jako mg już na tym etapie. Pomimo że TES jest uwielbianym przeze mnie światem, który chętnie bym z wami współtworzył, to jednak projekt SQ zaczął się wcześniej i nie moge go teraz zostawić, a wątpie abym mógł też pracować "na dwa fronty" Hrm. Jednak jeśli ktoś bedzie szukał pomocnika to wiecie do kogo się zgłosić w pierwszej kolejności, prawda Very Happy (pytanie retoryczne Razz)?
Zobacz profil autora
Ric Simane
Mruczący jak niedźwiedź



Dołączył: 22 Lut 2006
Posty: 388
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Nie 14:11, 22 Paź 2006 Powrót do góry

W tamim razie możesz liczyć na to, że jeżeli nie wyjdzie mi rola MG, czy będe potrzebował małej pomocy, to w przyszłości chętnie zatrudnię Cię jako mojego pomocnika Very Happy.
Zobacz profil autora
Faerish




Dołączył: 26 Lut 2006
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 15:14, 22 Paź 2006 Powrót do góry

Chciałem sprawdzić czy coś w ogóle zapamietałem z roboty admina (kiedyś samodzielnie zarządzałem phBB by Przemo... dawno temu Razz) i zainstalowałem testowe forum na yoyo.pl. Okazało się, że serwer nie oferuje preinstalacji phpBB by Przemo. Jedyne style do forum które są oferowane to: phpBB 2.0.21 PL i SMF 1.0.8 PL...

W sumie forum na yoyo.pl już założyłem, ale myślę, że trzeba poszukać serwera z phpBB by Przemo. Drugą możliwością jest samodzielne zainstalowanie forum phBB by Przemo, nigdy tego nie robiłem, ale nie zaszkodzi spróbowac Wink .
Zobacz profil autora
Laser




Dołączył: 27 Lip 2006
Posty: 82
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Z kosmosu...

PostWysłany: Nie 15:41, 22 Paź 2006 Powrót do góry

Nie umiesz ręcznie zainstalować??!! Zasada taka sama jak przy preinstalacji, tylko trzeba ręcznie składniki przez FTP wrzucić. A jak to zrobić możesz znaleźć na forum technicznym yoyo.pl. Boże, czego was uczą w tych szkołach... o_O Już wiem... Jak rysować komiksy o przerwach między lekcjami Very Happy.

PS: Mały Hint: Poszukaj w internecie hasła "Total Commander" Very Happy
Zobacz profil autora
Canthir
Władający zwycięstwem
Władający zwycięstwem



Dołączył: 02 Lut 2006
Posty: 335
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Midgard

PostWysłany: Nie 16:54, 22 Paź 2006 Powrót do góry

Ustalcie w końcu jak będzie wyglądała geografia ("usadowienie" wyspy w Tamriel) i sytuacja polityczna, załózcie SERwer, zróbcie co chcecie, a jak przyjdzie prowadzić zaznajomie się z Waszymi wypocinami (czyt. dziełami) i będę prowadził w tym świecie mnij lub bardziej pasjonujące przygody. Po fiasku TES I odechciewa mi się współtworzyć od "0" PBFa. Najwyżej zrobię to na Wolfgardzie IV extended, ale nie na TES.

Pozdra
Zobacz profil autora
Faerish




Dołączył: 26 Lut 2006
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 18:15, 22 Paź 2006 Powrót do góry

Laser, proszę czytaj uważnie moje posty... Nie powiedziałem, że nie umiem, ale że nigdy tego w praktyce nie robiłem.
Zobacz profil autora
Ric Simane
Mruczący jak niedźwiedź



Dołączył: 22 Lut 2006
Posty: 388
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Nie 18:18, 22 Paź 2006 Powrót do góry

Cytat:
Ustalcie w końcu jak będzie wyglądała geografia ("usadowienie" wyspy w Tamriel) i sytuacja polityczna,

To się ustali dopiero na forum. Nie wszystko na raz Canthir Wink.

Cytat:
a jak przyjdzie prowadzić zaznajomie się z Waszymi wypocinami (czyt. dziełami) i będę prowadził w tym świecie mnij lub bardziej pasjonujące przygody. Po fiasku TES I odechciewa mi się współtworzyć od "0" PBFa.

Czyli najpier mamy opracować zasady i geografię wyspy, a następnie Ty będziesz tworzył swoją część według naszego założenia... a niech będzie Very Happy.
Zobacz profil autora
Laser




Dołączył: 27 Lip 2006
Posty: 82
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Z kosmosu...

PostWysłany: Nie 18:19, 22 Paź 2006 Powrót do góry

Czyli na jedno wychodzi. No bo niby jak jest różnica między nie umiem, a nie wiem jak to zrobić. I w jednym i drugim przypadku i tak coś spieprzysz Very Happy
Zobacz profil autora
Gerrod




Dołączył: 21 Lut 2006
Posty: 67
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 18:23, 22 Paź 2006 Powrót do góry

La-Ser (spodobało mi się... Macias mogę tak?) - po pierwszo, to że Ty umiesz to nie znaczy, że inni również muszą Razz (patrz np. ciemny Gerrod) po drugo, to że umiesz, nie upoważnia Cię do puszczania haseł w stylu "i tak coś spieprzysz", a raczej powinno makręcać do pomocy nieświadomym, a po trzecio, to Faerish nie mówił "nie wiem jak to zrobić", a "nigdy nie próbowałem"... Nas może w szkole nie uczyli bawić się takimi gadżetami, ale u Ciebie chyba pominęli czytanie ze zrozumieniem. Dziękuję za uwagę.
Zobacz profil autora
Faerish




Dołączył: 26 Lut 2006
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 18:26, 22 Paź 2006 Powrót do góry

Cholera, myślałem, że nie będę musial dwa razy tłumaczyć ale niech będzie... Nigdy nie tworzyłem forum phBB od podstaw (bez preinstalacji z serwera) aczkolwiek posiadłem wiedzę teoretyczną z zakresu robienia tegoż.
Zobacz profil autora
Laser




Dołączył: 27 Lip 2006
Posty: 82
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Z kosmosu...

PostWysłany: Nie 18:54, 22 Paź 2006 Powrót do góry

Gerrod napisał:
(...)to że umiesz, nie upoważnia Cię do puszczania haseł w stylu "i tak coś spieprzysz", a raczej powinno nakręcać do pomocy nieświadomym(...)

To wyrażenie nie było powiedziane wprost do jakiegokolwiek użytkownika. Jeżeli ja mam nauczyć się czytania ze zrozumieniem, to naucz się rozumienia całości wypowiedzi a nie tylko fragmentów.
Według mnie to dla mnie temat był zakończony już dwa posty temu, a tamta wypowiedz miała być formą żartu (widocznie mamy inne poczucie humoru, skoro wszyscy to biorą do siebie, Jeez).
Zobacz profil autora
Faerish




Dołączył: 26 Lut 2006
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 18:26, 23 Paź 2006 Powrót do góry

Uroczyście ogłaszam, że forum zostało utworzone na serwerze yoyo.pl w stylu phpBB by Przemo i posiada własną bazę danych. Dalszą dyskusję na Gehennie na temat kształtu forum uznaję za bezcelową Razz . Można jednak zglaszać życzenia czy sugestie dot. roozgrywki jak najbardziej.
Zobacz profil autora
Ric Simane
Mruczący jak niedźwiedź



Dołączył: 22 Lut 2006
Posty: 388
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Sob 20:51, 18 Lis 2006 Powrót do góry

Chciałbym tylko uswiadomicz użytkownikom Gehenny, że prace nad The Elder Scrolls PBF trwają i forum rozwija się w bardzo szybkim tępie. Datę otwarcia przewidujemy na styczeń 2007 roku. Przy odrobinie szczęścia uda nam się wyprzedzić załogę SQ, to by dopiero było Wink.
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematTen temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
 
 
Regulamin