FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Wampir :[ Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
N.a.v.




Dołączył: 01 Maj 2006
Posty: 140
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Loża Szyderców

PostWysłany: Nie 19:06, 04 Cze 2006 Powrót do góry

Znalazłam trochę czasu więc w miarę możliwości opiszę ten wspaniały system. Na początek może same podstawy, bez szczegółów typu kim są Justycjariusze.

Na sam początek - Wampir dzieli się na, nazwijmy to, podsystemy. Dwa najważniejsze to Wampir Maskarada oraz Wampir Mroczne Wieki. Zasadnicza różnica to czasy w jakich się gra - Maskarada to teraźniejszość, Mroczne Wieki średniowiecze. Sam świat się niewiele różni ( zakładając, że nie zważa się na narzuconą przez podręcznik politykę ).

Jak podręcznik mówi: Jedyna zasada to brak zasad. Nie do końca. Ustalone są zasady walki, chociaż moim zdaniem są troche zbyt rozwleczone i za dużo rzucania kostkami. Może na razie nie będę się zagłębiać w zasady rzutów, tylko opiszę sam świat.
Najważniejsze w graniu w Wąpierza - klimat. Jeżeli szukasz świata pełnego mroku, w którym zaufać komuś jest jedną z większych głupot - to gra dla Ciebie. Oczywiście, jak wszędzie, wszystko zależy od MG, ale mroczny klimat jest wskazany. Trzeba zapamiętać jedno - nie ma dobrych wampirów. Wampiry to potępieńcy.
Wszystkie wampiry wywodzą się od Kaina, który za zbrodnię jaką popełnił został potępiony i skazany na bycie wampirem. Potęgę wampira w głównej mierze ocenia się po pokoleniu - im dalej od Kaina tym wampir jest słabszy. Sam Kain to pokolenie I. Jego Potomkowie to pokolenie II i tak dalej. Niektóre źródła podają, że Kain to nie jedyny I Pokoleniowy wampir - do tego grona zaliczają także Lilith, inne jednak mówią, że Lilith jest wampirem II Pokolenia.

Społeczeństwo wampirów dzieli się na 3 sekty - Sabat, Camarilla i Inconnu ( Niezależni). Największą i dominującą grupą jest Camarilla wyznająca zasadę Maskarady, a po niej dążący do zniszczenia Camarilli - Sabat. Inconnu trzymają się raczej z boku.

Camarilla - właściwie każdy może do niej wstąpić. Sekta powstałą w XIV w. ze względu na Inkwizycję. W obronie przed ludźmi - łowcami, postanowiła utrzymywać Maskaradę - ukrywać wampiry w tajemnicy przed ludźmi. Chociaż Camarilla przyjmuje wszystkie wampiry, z każdego klanu, jedynie 7 z nich uznaje się za klany Camarilli - są w niej także członkowie innych klanów, ale żaden jako całość. W każdym mieście Camarilli rządzi Książe - ma on władzę nad określoną domeną i zamieszkującą ją wampirzą społeczność.

Sabat - W Sabcie dominują 2 klany. Członkowie tej Sekty uważają ludzi za istoty niewiele znaczące, zwykle okrutnie wykorzystują ich do własnych celów. Nie utrzymują Maskarady wychodząc z założenia, że wampiry są potężne, a ludzie to pyły marne. Wszystkie wampiry panicznie boją się ognia - członkowie Sabatu starają się przemóc tę fobię. Cieszą sie z bycia wampirami i wyzwalają swoje instynkty, wyrzekając się człowieczeństwa. Jeżeli miało by się pogrupować wampiry na te lepsze i gorsze - gorsze na pewno znalały by się w Sabacie.

Inconnu- Raczej nie mieszają się w politykę - stąd nazywanie ich Niezależnymi. W skład Niezależnych wchodzą 4 klany.

Klany - Nazwy klanów wywodzą się od założyciela Klanu - założyciele byli wampirami III Pokolenia. Każdy Klan charakteryzują odmienne moce i umiejętności, a także cechy charakteru. Każdy wampir na swojego Potomka wybiera odpowiednią osobę - potencjalnego Potomka czasami obserwują latami. Każdy klan ma jakąś ułomność, ale opiszę innym razem.

Klany Camarilli:

Brujah - Buntownicy, indywidualiści. Często punkowie, skiny itp. Brujah są bardzo kłótliwy i łatwo wpadają w gniew. Nierzadko bezczelni, inne Klany przymykają nieco oko na ich czasem pochopne postępowanie.

Dyscypliny:

Akceleracja, Potencja, Prezencja.

Gangrel - Włóczędy, nieczęsto pozostający na dłużej w jednym miejscu, zwykle bez stałego miejsca zamieszkania - nocują w parkach, lasach itp. lub kiedy osiągną odpowiedni poziom mocy potrafią wsiąkać w ziemię, tak przeczekując dzień. Wampiry uznawane za samotników - zwykle członkowie klanu trzymają się ze sobą. Klan ten cechuje umiejętność radzenia sobie w trudnych sytuacjach - często dobrzy wojownicy. Klan blisko związany z Klanem Ravnos - nie żywią do siebie pozytywnych uczuć. Gangrele dzielą się na dwa człony - Gangrele miejskie i wiejskie - chociaż zwykle Klan ten unikał miast, ten pierwszy odłam przyzwyczaił się do miejskiego życia.

Dyscypliny:

Gangrel wiejski - Odporność, Animalizm, Transformacja
Gangrel miejski - Niewidoczność, Akceleracja, Transformacja

Malkavian - Jednym słowem - świry. Każdy członek Klanu ma chorobę psychiczną. Niektóre Klany obawiają się szaleństwa Malkavian, szaleństwa, z którego płynie niesamowita mądrość.

Dyscypliny:

Nadwrażliwość, Demencja, Niewidoczność

Nosferatu - Przedewszystkim wyróżniają się wyglądem. Są potworni. Muszą używać specjalnej mocy, by swoim wyglądem nie łamać Maskarady - W skali wyglądu 0-5 Nosferatu mają 0. Każdy. Zwykle Klan ten uważany jest za pomocnych informatorów. Jeżeli chcesz dowiedzieć się co dzieje się w mieście, lub poznać treść czyjejś rozmowy - idź do Nosferata.

Dyscypliny:

Animalizm, Niewidoczność, Potencja

Toreador - Klan arystokratów, artystów. Koneserzy piękna. Toreador stara się dostrzegać piękno we wszystkim dookoła.

Dyscypliny:

Nadwrażliwość, Prezencja, Akceleracja

Tremere - Dobrze zorganizowani, inne Klany postrzegają ich jako tajemniczych i podejrzanych. Tremere uważają się za magów. Zwykle są świetnie wykształceni, kochają książki i naukę.

Dyscypliny:

Dominacja, Nadwrażliwość, Taumaturgia

Venture - Wysoka arystokracja, uważają, że to oni zjednoczyli Camarillę. Staromodni, tradycjonaliści. Nadal uważają się za przywódców Sekty. Dążą do władzy. Zwykle boagci, zamieszkujący okazałe wille itp.

Dyscypliny:

Dominacja, Odporność, Prezencja

Klany Sabatu:

Lasombra - Są klanem przywódczym Sabatu. Kochają ciemność, potrafią nią manipulować ( -Zrobiło się dość ciemno. - Lasombra, wyłaź spod stołu ) . Bardzo lojalni wobec współklanowiczów, nie znoszą zdrady. Lasombra są sercem i duszą w Sabacie, zrobią dla swojej Sekty bardzo dużo.

Dyscypliny:

Dominacja, Sfera Mroku, Potencja.

Tzimisce - Okrutni. Sławni ze względu na swoją umiejętność deformacji ciała, zarówno własnego jak innych. Najwyższą pozycję w Sabacie zajmuje Klan Lasombra, jednak to Tzimiscie pełniej wykazują idee Sekty.

Dyscypliny:

Animalizm, Nadwrażliwość, Zniekształcenie.

Klany Inconnu:

Assamita - Główne zajęcie - zabijanie. Najlepsi mordercy pochodzą właśnie z tego Klanu. Zajmują się głównie doskonaleniem swoich umiejętności w walce. Zamknięci w sobie, antytowarzyscy.

Dyscypliny:

Akceleracja, Niewidoczność, Śmierć.

Giovanni - Podobnie jak Assamici zajmują się śmiercią, ale nieco inaczej. Fascynuje ich życie po życiu, trupy. Wampiry nieprzyjemne w międzywampirzych stosunkach, budzące respekt, a nierzadko także strach. Zwykle bogaci.

Dyscypliny:

Dominacja, Nekromancja, Potencja

Ravnos - Złodzieje, oszuści, figlarze. Najbardziej spokrewnieni z Klanem Gangrel, równocześnie bardzo się od niego różnią. Bardzo towarzyscy, prowadzą nomadyczny tryb życia. Cyganie.

Dyscypliny:

Animalizm, Iluzja, Odporność

Wyznawcy Seta ( Setyci ) - Najbardziej nielubiany klan. Degeneranci. Kochają pieniądze i prowadzić intrygi przeciw innym wampirom.

Dyscypliny:

Niewidoczność, Prezencja, Serpentis

---------

To wszystko bardzo pokrótce, ale nie mam już siły na więcej. To bardzo niewielka część tego co jest do powiedzenia o Wampirze i o wampirach, o samych Klanach można by pisać do jutra, a i tak pominęłam wiele ważnych kwestii dla jasności wywodu. Na razie tyle.


Mam lepszy pomysł - jeżeli kogoś mój wywód zainteresował może więcej poczytać na stronie [link widoczny dla zalogowanych] tam jest dużo informacji, ale jeżeli ktoś będzie miał jakieś pytania to w miarę możliwości postaram się odpowiedzieć.

Pozdrawiam
Zobacz profil autora
Horned_Rat




Dołączył: 20 Kwi 2006
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Pon 20:34, 28 Sie 2006 Powrót do góry

Bosko Hanuś poprostu Bosko !! Smile
Zobacz profil autora
N.a.v.




Dołączył: 01 Maj 2006
Posty: 140
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Loża Szyderców

PostWysłany: Sob 21:17, 09 Wrz 2006 Powrót do góry

Oł yes. Jak ja sama Razz
Mógłbyś dla podtrzymania tematu zadać np. jakieś pytanie. a nie tak Smile

P.S.
<pokazuje na Horneda palcem>
On złamał regulamin, on złamał regulamin! xD
Zobacz profil autora
Ric Simane
Mruczący jak niedźwiedź



Dołączył: 22 Lut 2006
Posty: 388
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Sob 21:27, 09 Wrz 2006 Powrót do góry

Cytat:
Najważniejsze w graniu w Wąpierza - klimat. Jeżeli szukasz świata pełnego mroku, w którym zaufać komuś jest jedną z większych głupot - to gra dla Ciebie. Oczywiście, jak wszędzie, wszystko zależy od MG, ale mroczny klimat jest wskazany. Trzeba zapamiętać jedno - nie ma dobrych wampirów. Wampiry to potępieńcy.

Narazie chyba wole radośniejsze klimaty. Tia... Kwiatki, łaka, słoneczko świeci xD.

Niestety więcej skomentować już nie potrafie. Z jednej strony dlatego, iż nie znam się na tyle dobrze na wampirze, by go komentować, a z drugiej dlatego, że czytałem kiedyś podręcznik do wampira i znam go na tyle dobrze, by rozumieć podstawowe założenia. Very Happy

Cytat:
On złamał regulamin, on złamał regulamin!

Dzięki. Czyli warn dla Horneda? OK. Dodam to do listy "rzeczy które Canthir musi zrobić na Gehennie jak wróci", którą już przygotowuje.
Zobacz profil autora
macias




Dołączył: 23 Wrz 2006
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 21:06, 25 Paź 2006 Powrót do góry

O cholera! Pierwszego posta ściągnęłąś zczegoś czy sama napsiałaś? Nawet gdybym chcciał tak bym sie nie rozpisał. A teraz konkrety. Grałęm w wampira pare razy i mnie nie zachwycił.Podręcznik jest dobrze zrobiony fabularnie i zasady nie są trudne. Przy okazji jest to najbardziej nierealistyczny RPG w jakiego grałęm. Byc może mam taką opinię poniewaz grałem przepakowanym Brujahem który rozwalał drzwi a nie otwierał Very Happy . Mimo wszystko nie przepadam za Wampierem
Zobacz profil autora
N.a.v.




Dołączył: 01 Maj 2006
Posty: 140
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Loża Szyderców

PostWysłany: Śro 21:34, 25 Paź 2006 Powrót do góry

Napisałam Wink Wampir, to temat, na który mogę mówić ( i pisać, chociaż to już mniej chętnie ) bardzo wiele.
Czy nierealistyczny - ciężko powiedzieć. Właściwie dla mnie jest tak samo realistyczny jak chociażby Warhammer - tylko, że zamiast elfów i orków są wampiry i wilkołaki.
Wiadomo, że rozwalenie drzwi nie jest dla wampira większym problemem - to jednak taka sama magia jak w przypadku np. D&D.
Ciężko mi dopisać do Twojego posta cokolwiek więcej, może jak lepiej wytłumaczysz dlaczego uważasz, że ten system jest wyjątkowo nierealny będę mogła rozpisać się bardziej.
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
 
 
Regulamin